Лекція для слухачів літньої школи міжконфесійного діалогу

Лекція для слухачів літньої школи міжконфесійного діалогу

Лекція для слухачів літньої школи міжконфесійного діалогу

 

27 червня ректор Таврійського християнського інститут Валентин Синій прочитав для слухачів літньої школи міжконфесійного діалогу лекцію на тему: «Переосмислення біблійних текстів та богословських тверджень під час війни».

 

Відповідна лекція була представлена трьома блоками.

Перший блок стосувався богословських тверджень, які під час війни вийшли за межі теоретичності та набули практичного характеру. У цьому блоці Валентин Синій звернув увагу слухачів на тому, що значна частина біблійних текстів була написана у період війни та окупації. «Твердження про те, що наше богослов’я залежить від нашого досвіду, стає для нас більш зрозумілим сьогодні, коли ми відчуваємо біль, страждання та втрати, що випалюють релігійність людей», – зазначив Валентин Синій.

Другий блок лекції стосувався нового переосмислення окремих біблійних текстів. Зокрема, лектором представлено осмислення тексту притчі Ісуса Христа про двох будівничих (Мф. 7:24-27); книги Естер, де ми бачимо Бога, Який в стражданнях людей проявляється через діяльність окремих людей; тексту з книги пророка Ісаї 14:3, у якому віднаходимо Боже запевнення про час спочинку від наших страждань та гніву. Також лектором проаналізовано приклад гостинності Авраама, що набуває актуального значення у часи, коли світ приймає наших громадян, які постраждали від російського вторгнення в Україну. Осмислення книги Йова звертає нашу увагу на той факт, що далеко не завжди страждання та біль є результатом гріха і наше благочестя не завжди приводить нас до земного благополуччя.

Третій лекційний блок стосувався текстів, сприйняття яких стало більш складнішим під час війни, ніж їх розуміння у час миру. Зокрема, це текст з книги пророка Єремії, де Бог говорить пророку не молитися за народ та тексти з книги пророка Даниїла, які представляють складність розуміння праведності пророка у контексті його служіння під час поневолення.